Athene verlaten - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu Athene verlaten - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu

Athene verlaten

Door: Theseus

Blijf op de hoogte en volg Theseus

13 Februari 2014 | Griekenland, Athene

Minos, de koning van Kreta, heeft ooit Athene verslagen. In ruil voor vrijheid moet Athene elke 7 jaar 7 jongens en 7 meisjes naar Kreta sturen als voer voor een verschrikkelijk monster, de minotaurus. Dit monster is half stier, half mens. Het leeft in een doolhof waar hij niet meer uit kan komen. Athene zal geen kinderen meer hoeven sturen als iemand de minotaurus met blote handen doodt. Daarom ben ik meegegaan naar Kreta. Ik ga de minotaurus doden om de kinderen te redden.
Vanochtend toen ik mijn spullen aan het inpakken was kwam mijn vader, Aigeus, de koning van Athene, naar me toe. Hij zei: 'Als het je lukt hijs dan je witte zeilen bij terugkomst in Athene, zo zal ik weten dat je de minotauros hebt verslagen en nog leeft.' Ik knikte. Daarna pakte ik mijn laatste spullen in en ging op weg naar de haven. Aigeus liep met me mee naar de haven. Daar ging ik aan boord van het schip en voer weg. Aigeus riep me na: 'Zorg dat je veilig wederkeert, mijn zoon!'
Nu zit ik op het schip op weg naar Kreta. Ik kan Athene nog net zien als een puntje in de verte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theseus

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 5588

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 31 December 2014

De minotaurus op Kreta

Landen bezocht: